Nie masz czasu na bieganie po całym mieście albo na wielkie wyprawy tylko po to, żeby pooglądać meble. I słusznie, mamy XXI wiek, możesz spokojnie zrobić to w zaciszu własnego domu, przez internet. Jeśli wybierzesz dobry internetowy sklep meblowy, zapewnisz sobie dobrą obsługę, znakomite jakościowo produkty, doradztwo i darmową dostawę na dokładkę. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę.
Dobry to zaufany
Wiele osób żywi jeszcze obawy przed robieniem zakupów przez internet, szczególnie w przypadku większych kwot, a meble z pewnością nie są małym wydatkiem. Jest jednak cały zestaw narzędzi, dzięki którym możemy upewnić się, że sklep jest pewny i godny zaufania. Przede wszystkim jest to pełen dostęp do danych sklepu, kontaktu telefonicznego i mailowego – bardzo łatwo to zweryfikować. Ponadto warto zwrócić uwagę na regulamin zakupów – jeśli go nie ma, lepiej nie ryzykować, jeśli jest – zapoznać się z nim i wyjaśnić telefonicznie lub mailowo niezrozumiałe kwestie. Oprócz tego dobrze jest zwrócić uwagę, czy sklep ma odznakę jakości, przyznawaną przez międzynarodowe i krajowe agencje. Będzie to logotyp „Trusted Shops” czy polski „Zaufany Sklep”. Nie zapomnijmy też przeczytać choć kilku opinii na temat sklepu na niezależnych portalach oceniających sklepy internetowe.
Zaopatrzenie i funkcjonowanie sklepu
Dobry internetowy sklep meblowy daje swym klientom to, czego nie otrzymają w sklepach stacjonarnych. Będzie więc przede wszystkim dużo lepiej „zaopatrzony”. Dobra organizacja sklepu zapewnia ofertę wielu renomowanych marek w jednym miejscu, a także możliwość zmówienia mebli na wymiar. Żeby nie pogubić się w tym bogactwie, powinien mieć dobrą wyszukiwarkę produktów, czyli taką, która trafnie pokazuje wszystkie wyniki i ewentualnie „dopytuje” bądź „myśli” za klienta.
Dobrze jeśli przy tym pokazuje produkty komplementarne, gdyż mogą stać się inspiracją do urządzenia danego wnętrza. Szczegółowe powinny być opisy, dobre zdjęcia ze zbliżeniami i całkowita przejrzystość wyboru wszystkich produktów. Warto zainteresować się też formą, terminem i kosztem dostawy i warunkami ewentualnego zwrotu – dobry sklep nigdy nam ich nie odmówi.
Najlepsza obsługa
Fakt, że nie stopimy twarzą w twarz ze sprzedawcą, nie znaczy, że nie może nam on pomóc. Najlepsze internetowe sklepy meblowe muszą oferować komplementarną pomoc na każdym etapie zakupów. W nowoczesnych sklepach sprzedawcy korzystają z wyskakującego najczęściej w prawym dolnym rogu okienka – propozycją kontaktu z konkretną osobą lub połączenie internetowe. „Nasz” sprzedawca poprowadzi nas prawnie przez całą procedurę, doradzi, opowie o produkcie. Nie dopuści do tego, byśmy zostali sami z niepewnością czy brakiem odpowiedzi – a to coś więcej niż sprzedawca w sklepie stacjonarnym.
Zakupy internetowe to już chleb powszedni. Jako klienci możemy wybierać i przebierać w ofertach, ale też w jakości obsługi, czytelności sklepu i wielu innych elementach. Bądźmy wybredni, szukajmy dla siebie najlepszego.